FAQ

Obecně

1. Kdo je poskytovatel služeb nabízených na tomto webu?
Veškeré individuální zájezdy, letenky a další cestovní služby nabízené na tomto webu prodává nebo jejich prodej zprostředkovává Cestovní kancelář Metropolis Agency® – Ing. Václav Krajzl (viz kontakty). Vystavením přepravních dokladů (letenek, jízdenek) vzniká smluvní vztah (přepravní smlouva) mezi cestujícím a dopravcem, který zodpovídá za poskytnuté služby

2. V čem  jsou naše individuální zájezdy (tailor made) výhodnější než nabídky „klasických“ cestovních kanceláří?
Hlavní výhodou našich zájezdů je individualita a flexibilita.

Individualita – velká část našich klientů nechce cestovat jako „účastník zájezdu“ a proto volí individuální zájezd. Flexibilita – klasické cestovní kanceláře mají obrovské množství klientů a nakupují většinu služeb jako je ubytování či doprava i rok předem, proto nutně potřebují, aby všechna předem zaplacená místa byla obsazena. Z tohoto důvodu nenabízejí flexibilitu v termínech, délce pobytu, kombinacích pobytových míst (např. město – město, město – moře,  moře – moře).

Maximální snížení našich nákladů, využití nejvýhodnějších letů pravidelných linek, nabídka okamžitých kapacit ubytování našich zahraničních partnerů a garance osobního přístupu nám umožňuje vytvořit vždy nejlepší nabídku pro cesty dle vašeho přání. Absolutní flexibilita v termínu, délce dovolené, kombinacemi ubytování ve více destinacích, poznávacích zastávkách po cestě a s dopravou podle vlastních preferencí. Tyto možnosti Vám umožní si naplánovat dovolenou zcela podle svých představ, jak autem, autobusem, vlakem nebo letadlem z libovolného letiště a jakoukoli leteckou společností.

3. Kdy je nejvýhodnější koupit si individuální zájezd?
Základem co nejvýhodnější ceny individuálního zájezdu je výhodná cena letenky. Obecně platí heslo, že „Čím dříve tím levněji! Čím dříve si dovolenou rezervujete, tím je vyšší pravděpodobnost nejvýhodnější ceny„. Tedy čím dříve individuální zájezd koupíte, tím bude cena nižší. Zkušení klienti se na nás běžně obrací i téměř rok před svoji cestou, zejména pokud plánují dovolenou v atraktivních termínech. Méně než 4 týdny do odletu už ceny obvykle stoupají a také klesá množství volných pokojů v hotelích. Výjimkou jsou některé Last Minute nabídky. Pokud tedy hledáte co nejvýhodnější nabídky, doporučujeme nákup co nejdříve, resp. minimálně měsíc před plánovaným odletem.

Covid 19 zcela zamíchal pravidly v cestovních ruchu a proto v této „covidové“ době platí, že nejčastěji se na nás klienti obrací cca 2-3 týdny před zamýšleným termínem odletu.

4. Pro koho jsou naše zájezdy nejvhodnější?
Našim typickým zákazníkem je klient, který má rád kvalitu spojenou s individualitou, a nerad cestuje skupinově. Nutností není perfektní znalost angličtiny nebo jiného světového jazyka, neboť pracovníci leteckých společností, transferoví pracovníci i personál hotelů se denně setkávají s klienty mnoha národností s různými jazykovými znalostmi a jsou připraveni pomoci s jakoukoli situací. V případě urgentní nouzové situace, kdy není řešení problému na místě možné, je Vám vždy k dispozici nouzová telefonní linka naší cestovní kanceláře. Na této lince Vám pomůžeme s řešením vážných situací, které nelze řešit na místě s odpovědným personálem (viz užitečné informace, které najdete v sekci Dokumenty). Naše velké zkušenosti s cestováním umožňují se vcítit do myšlení našich klientů. Samozřejmostí je Pojištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře – všechny naše zájezdy jsou tedy pojištěny.

Zákonné informace k zájezdu najdete v sekci Dokumenty – http://metropolisagency.cz/media/informace_k_zajezdu.pdf

5. Co obsahuje cena zájezdu, jak probíhá platba?
Výhodou individuálního zájezdu je komplexnost řešení ubytování a dopravy, ale i transparentní ceny v českých korunách (případně volitelně v eurech), které obsahují i všechny daně a poplatky. Nečeká Vás tedy žádné nepříjemné překvapení způsobené kursovými rozdíly nebo uváděnými cenami bez DPH a podobně. Jediné co v některých případech budete platit v hotelu, jsou místní/městské a turistické pobytové poplatky (zpravidla 1-10 euro/noc), které nelze ze zákonných důvodů přímo zahrnout do ceny ubytování, ale vybírají se na místě ve výši platné v den příjezdu.

U každé nabídky je uvedeno co cena obsahuje a příklady co nabídková cena zájezdu neobsahuje. Např. naše zájezdy neobsahují služby delegáta na místě pobytu nebo cestovní pojištění (za příplatek).

Platba probíhá převodem na účet. Naše účty jsou vedeny v několika bankách, např. v České spořitelně, Komerční bance, Raiffeisenbank, Moneta Money Bank, Fio bance. Na všech pobočkách je také možná úhrada v hotovosti (s poplatkem dle sazebníku banky).

6. Individuální zájezd nebo jen ubytování s transferem?
Našim cílem je vždy celou Vaší dovolenou zařídit tak, abyste již neměli žádnou další starost, tedy aby pro Vás bylo objednání flexibilní dovolené zcela jednoduché. Můžete si proto vybrat a objednat individuální zájezd, ale také jen využít nabídky ubytování (volitelně i např. s transferem a pojištěním) a dopravu si řešit sami například automobilem.

7. Jak probíhá objednání zájezdu nebo služby?
Stačí napsat jednoduchý e-mail s Vaším požadavkem, nezapomeňte prosím napsat vybrané ubytování, datum cesty a údaje o všech cestujících, tedy jméno a příjmení (tak jak je uvedeno v cestovních dokladech), data narození a také adresu s mobilním telefonem (stačí pouze jednoho z cestujících). My Vám pak rádi zavoláme a případně upřesníme požadavky. Neprodleně po prověření dostupnosti Vašeho požadavku Vás budeme informovat o dalším postupu.

8. Kolik odbavených zavazadel?
Naším cílem je, abyste neplatili za to, co nepotřebujete a nevyužijete, proto u některých letů máte možnost se rozhodnout, zda si připlatíte i za odbavené zavazadlo do podpalubí nebo budete cestovat pouze se zavazadlem kabinovým (příručním). Mnohým našim klientům při cestování do zahraničí stačí jen příruční zavazadlo; případně pokud budete cestovat ve dvojici nebo s rodinou, tak Vám bude stačit jen jedno odbavené zavazadlo a tak nám při objednávce sdělíte požadavek jen na jeden kus a nemusíte platit za další odbavená zavazadla pro všechny spolucestující osoby.

9. Jaká jsou pravidla pro věková omezení (např. dětské slevy, hotely Adults only, seniorské nabídky)?
Pokud je nabídka (cena) omezena maximálním věkem, bere se jako rozhodný věk cestujícího věk v den, který následuje po dni čerpání poslední služby. Tedy pokud je např. zvýhodněná cena za dítě do věku 12 let, znamená to, že ještě poslední den dovolené (čerpání služby) nesmí být uvedenému dítěti 12 let (12 let věku musí dosáhnout nejdříve jeden kalendářní den po návratu z dovolené/cesty). Pokud je nabídka či cena naopak omezena minimálním věkem (např. seniorské nabídky nebo pobyty v hotelích Adults only), bere se jako rozhodný věk cestujícího věk v den předcházející dni čerpání první služby. Tedy pokud je možný vstup dětí do daného hotelu až od 15 let věku, bude povolen vstup jen takovému dítěti, které věku 15 let dosáhlo nejpozději jeden den před začátkem čerpání první služby.


Před odletem – Na MÍSTĚ

10. Jak se dělá check-in (registrace k letu)? 
Před Vaším odletem je třeba vždy provést check-in (registraci k letu). U některých leteckých společností je možné udělat odbavení přímo na letišti v den odletu, odbavovací přepážky se otevírají zpravidla 120 minut před odletem, ukončení odbavení je zpravidla 60 minut před odletem (někteří dopravci mohou mít tuto dobu kratší). Shodné časy platí pro podání odbavených zavazadel i v případě odbavení na internetu (Baggage drop-off). Doporučujeme však využít možnosti odbavení na internetu – tzv. web check-in, kterou většina leteckých společností umožňuje. Odbavení na internetu je dostupné zpravidla v době od 24 hod. před odletem. Odbavení se vždy provádí na webu operujícího dopravce (na letence uveden u každého letu jako „operated by“). Při odbavení postupujte dle pokynů uvedených na dané internetové stránce. Pro odbavení se zpravidla používá příjmení (bez diakritiky) a rezervační kód dopravce (na letence uveden u každého letu  jako „Vendor Locator“), případně číslo letenky (např. 108-1339452294). Někteří dopravci umožňují při online odbavení výběr sedadla.
V případě potřeby Vám web check-in u individuálních zájezdů zdarma zajistíme, ale podmínkou je zaslání požadavku na tuto službu nejpozději 3 dny před odletem. S žádostí je nutné zaslat všechny potřebné informace z cestovního dokladu (cestovní pas nebo občanský průkaz), které vyžaduje letecká společnost – zpravidla typ a číslo dokladu, datum vydání a platnost dokladu, jméno a příjmení cestujícího (tak jak je uvedeno v cestovním dokladu), datum narození cestujícího a kontaktní údaje po dobu cesty.

11. Jak mám postupovat při letech s přestupem
Cestování s přestupem je v letecké dopravě zcela běžné na celém světě a není se ho třeba obávat. Je však nutné dodržovat některá pravidla a zásady. Více informací najdete v sekci Užitečné informace pro klienty – letecká doprava

12. Je možné zájezd nebo pobyt zrušit nebo změnit jméno cestujícího, případně termín pobytu?
U většiny služeb na vyžádání, tedy individuálních zájezdů a pobytů jsou tyto možnosti výrazně omezeny, podmínky tarifů letenek jsou vysoce restriktivní, tedy pobyt a/nebo letenku obvykle nelze stornovat, ani provádět jakékoli změny (jmen, termínů atd.). Podrobnosti jsou uvedeny ve Všeobecných smluvních podmínkách pro cestující, příp. ve Smlouvě o zájezdu. Vždy však doporučujeme uzavřít pojištění storna pro případ nemoci a jiných vážných nepředvídatelných událostí současně s objednáním individuálního zájezdu, letenky nebo cestovní služby.

13. Jak postupovat při reklamaci?
Všechny cestovní služby se řídí současně Všeobecnými smluvními podmínkami a Reklamačním řádem cestovní kanceláře Metropolis Agency a poskytovatele služeb, tedy např. letecké společnosti  nebo pojišťovny, dostupnými na jeho internetových stránkách. Jakékoli reklamace je nutné vždy uplatňovat okamžitě při vzniku události a to přímo u letecké společnosti, dopravce, manažera hotelu apod. Většina problémů je řešitelná, ale jen okamžitá reklamace na místě může přinést rychlé řešení typu opravy, nápravy nebo výměny pokoje a podobně. V případě, že nejste s řešením na místě spokojeni, tak u neodkladných mimořádných situací kontaktujte prosím vždy tísňovou linku cestovní kanceláře, v ostatních případech prosím informujte bezodkladně naší cestovní kancelář e-mailem nebo telefonicky v denní době (Česká republika denně 9-17 hod.). Na neřešené – pozdější reklamace po návratu nemůže být brán zřetel.

Užitečné informace pro klienty – letecká doprava

Užitečné informace pro klienty čerpající ubytovací a cestovní služby